07\11\2019

Návod na plastickou mašli z korálků

Mašle se skládá ze dvou malých a dvou velkých kosočtverců + jednoho obdélníčku šitých peyote stehem. Co vás čeká: Nejdříve vytvoříte všechny kosočtverce, malé našijete na velké, cípy obou velkých kosočtverců spojíte a spoj zakryjete menším obdélníkem, který se šije až nakonec (dle obvodu prostřední – spojové – části mašle).

Materiál:

– kulatý rokajl vel. 11\0 nebo 10\0 (v návodu je použitý rokajl TOHO round 11\0 č.503 ( a PF552)

– nit NYMO (v návodu použita tloušťka 0,3mm)

– jehla na navlékání korálků

– nůžky a ideálně i podložka, aby korálky neskákaly po stole 🙂 Postup:

řada č.1: Na nit o délce cca 90cm navlékněte: 1 zlatý, 23 fialových a 1 zlatý korálek (celkem tedy 25 korálků) řada č.2: Navlékněte jeden zlatý korálek a nit protáhněte prvním fialovým korálkem. Naberte jeden fialový korálek, jeden fialový přeskočte a nit protáhněte dalším fialovým korálem. Takto postupujte až do konce řady – nový korálek se přidává mezi dva z předchozí řady. Při všívání posledního fialového korálku projděte posledním fialovým a posledním zlatým zároveň. Nyní musíte práci otočit a ušít novou řadu – ale! vzhledem k tomu, že na každé straně se vždy jeden korálek ubere (tím se tvaruje kosočtverec), je tento přechod do další řady trošku komplikovanější. Pokusím se tento krok vysvětlit, ale zřetelněji je to vidět na obrázcích (kliknutím na obrázek jej zvětšíte): po přidání posledního fialového korálku jste prošli fialovým i zlatým korálkem. Nyní naberte jeden zlatý korálek a jehlu píchněte do posledního fialového z 1. řady a do posledního fialového korálku z 2. řady. Poté projděte spodním fialovým korálkem z 1. řady, znovu posledním fialovým z 1. řady a znovu zlatým z 1. řady. A do třetí řady přejdete vpíchnutím jehly do zlatého korálku, který jste v tomto kroku přidali.   řada č.3: Navlékněte zlatý korálek a projděte prvním fialovým z předchozí řady. Dále navlékněte fialový a projděte dalším fialovým korálkem z předchozí řady – nové korálky všíváme do mezer mezi korálky z předchozí řady. Po všití posledního zlatého korálku z této řady přejdete do 4. řady následovně: Tímto způsobem postupujte až dokud Vám v cípu nezbydou dva zlaté korálky. (vytvoříte trojúhelník) Po došití jedné poloviny kosočtverce přejděte postupně, korálek po korálku, zpět k první řadě a kroky opakujte Úplně stejně ušijte i druhý velký kosočtverec a dva malé, které ovšem začínají na 1 zlatém, 9 fialových a 1 zlatém korálku. Na obou menších kosočtvercích našijte do jednoho cípu jeden zlatý korálek navíc, aby vznikla pěkná špička :-). (Postup na obdélník si ukážeme později) Na oba velké kosočtverce našijte jeden malý (umístění je vidět na obrázku; ta část, kde jste přidali jeden zlatý korálek do cípu navíc, musí koukat ven). Poté spojte oba cípy většího kosočtverce sešitím. Stejně tak se zbylými dvěma díly. Díly spojte sešitím.

Teď už zbývá jen ušít obdélník, který zakryje středový spoj: navlékněte 1 zlatý, 2 fialové, 1 zlatý korálek. Navlékněte jeden zlatý korálek a jehlu protáhněte prvním fialovým korálkem z 1. řady. Naberte fialový korálek a projděte posledním zlatým korálkem z 1. řady. Práci otočte, naberte zlatý korálek a jehlu protáhněte prvním fialovým korálkem z 2. řady. Navlékněte fialový korálek a jehlu protáhněte posledním zlatým korálkem z předchozí řady. Práci otočte a tímto způsobem ušijte 13 řad (nebo dle obvodu středové části mašle; počet řad musí být lichý). Díl obtočte kolem středu celé mašličky a konce spojte

Hotovou mašličku můžete využít jako přívěsek na klíče, telefon či kabelku. Nebo jako ozdobu na stromeček 🙂    

Jestli Vás takové tvoření zaujalo, můžete mrknout i na předchozí návod:

O MNĚ

Ahoj, jmenuji se Lucie a srdečně Tě vítám na svém webu! Název Crochelou se mi zrodil v hlavě asi před pěti lety spojením mého jména a anglického výrazu pro háčkování, tedy crochet. Je to totiž už více než patnáct let, kdy jsem přičichla k háčkování, které doteď miluji. Mimo to mě neminulo ani tvoření z papíru, výroba mýdla, malování, keramika, kreslení, korálkování, pletení z pedigu nebo i modelování z FIMO hmoty,.. jsem zkrátka tvořič od přírody :-). Po šicím stroji jsem ale nikdy netoužila, až do doby, kdy nebyl nikde k sehnání batůžek, který by mi padl do oka. A jak to asi dopadlo? Vznikl můj zcela první batoh, který jsem pyšně nosila, i když měl k dokonalosti hodně daleko. Od té doby mi pod rukama vznikla i spousta dalších taštiček, hraček, dekorací a teď už i kabelek.

Tvoření mě vždy bavilo natolik, že jsem své nadšení toužila sdílet s dalšími lidmi a věnovat se mu naplno. A tak teď, kdy si za svými výrobky opravdu stojím, přišel čas to rozjet pořádně!

Originalita mé práce je pro mne klíčová, stejně jako co nejpreciznější provedení každého kusu. Téměř všechny mé střihy jsou časově poměrně náročné na ušití, proto zde nenajdete příliš široký výběr. Ovšem za každým batohem či kabelkou je obrovský kus mé snahy, spoustu hodin práce, příběh a především obrovské nadšení.

error: Obsah je chráněný autorským právem!