07\11\2019

Návod na plastickou mašli z korálků

Mašle se skládá ze dvou malých a dvou velkých kosočtverců + jednoho obdélníčku šitých peyote stehem. Co vás čeká: Nejdříve vytvoříte všechny kosočtverce, malé našijete na velké, cípy obou velkých kosočtverců spojíte a spoj zakryjete menším obdélníkem, který se šije až nakonec (dle obvodu prostřední – spojové – části mašle).

Materiál:

– kulatý rokajl vel. 11\0 nebo 10\0 (v návodu je použitý rokajl TOHO round 11\0 č.503 ( a PF552)

– nit NYMO (v návodu použita tloušťka 0,3mm)

– jehla na navlékání korálků

– nůžky a ideálně i podložka, aby korálky neskákaly po stole 🙂 Postup:

řada č.1: Na nit o délce cca 90cm navlékněte: 1 zlatý, 23 fialových a 1 zlatý korálek (celkem tedy 25 korálků) řada č.2: Navlékněte jeden zlatý korálek a nit protáhněte prvním fialovým korálkem. Naberte jeden fialový korálek, jeden fialový přeskočte a nit protáhněte dalším fialovým korálem. Takto postupujte až do konce řady – nový korálek se přidává mezi dva z předchozí řady. Při všívání posledního fialového korálku projděte posledním fialovým a posledním zlatým zároveň. Nyní musíte práci otočit a ušít novou řadu – ale! vzhledem k tomu, že na každé straně se vždy jeden korálek ubere (tím se tvaruje kosočtverec), je tento přechod do další řady trošku komplikovanější. Pokusím se tento krok vysvětlit, ale zřetelněji je to vidět na obrázcích (kliknutím na obrázek jej zvětšíte): po přidání posledního fialového korálku jste prošli fialovým i zlatým korálkem. Nyní naberte jeden zlatý korálek a jehlu píchněte do posledního fialového z 1. řady a do posledního fialového korálku z 2. řady. Poté projděte spodním fialovým korálkem z 1. řady, znovu posledním fialovým z 1. řady a znovu zlatým z 1. řady. A do třetí řady přejdete vpíchnutím jehly do zlatého korálku, který jste v tomto kroku přidali.   řada č.3: Navlékněte zlatý korálek a projděte prvním fialovým z předchozí řady. Dále navlékněte fialový a projděte dalším fialovým korálkem z předchozí řady – nové korálky všíváme do mezer mezi korálky z předchozí řady. Po všití posledního zlatého korálku z této řady přejdete do 4. řady následovně: Tímto způsobem postupujte až dokud Vám v cípu nezbydou dva zlaté korálky. (vytvoříte trojúhelník) Po došití jedné poloviny kosočtverce přejděte postupně, korálek po korálku, zpět k první řadě a kroky opakujte Úplně stejně ušijte i druhý velký kosočtverec a dva malé, které ovšem začínají na 1 zlatém, 9 fialových a 1 zlatém korálku. Na obou menších kosočtvercích našijte do jednoho cípu jeden zlatý korálek navíc, aby vznikla pěkná špička :-). (Postup na obdélník si ukážeme později) Na oba velké kosočtverce našijte jeden malý (umístění je vidět na obrázku; ta část, kde jste přidali jeden zlatý korálek do cípu navíc, musí koukat ven). Poté spojte oba cípy většího kosočtverce sešitím. Stejně tak se zbylými dvěma díly. Díly spojte sešitím.

Teď už zbývá jen ušít obdélník, který zakryje středový spoj: navlékněte 1 zlatý, 2 fialové, 1 zlatý korálek. Navlékněte jeden zlatý korálek a jehlu protáhněte prvním fialovým korálkem z 1. řady. Naberte fialový korálek a projděte posledním zlatým korálkem z 1. řady. Práci otočte, naberte zlatý korálek a jehlu protáhněte prvním fialovým korálkem z 2. řady. Navlékněte fialový korálek a jehlu protáhněte posledním zlatým korálkem z předchozí řady. Práci otočte a tímto způsobem ušijte 13 řad (nebo dle obvodu středové části mašle; počet řad musí být lichý). Díl obtočte kolem středu celé mašličky a konce spojte

Hotovou mašličku můžete využít jako přívěsek na klíče, telefon či kabelku. Nebo jako ozdobu na stromeček 🙂    

Jestli Vás takové tvoření zaujalo, můžete mrknout i na předchozí návod:

O MNĚ

Ahoj! Říkám si Crochelou a srdečně Tě vítám na mém webu. Je to už více než tři roky, co jsem si pořídila svůj první šicí stroj a k háčkování mi přibyla nová silná závislost (jsem tak trochu tvořící maniak). Začalo to polštářky, hračkami a spoustou dalších drobností, a když jsem zatoužila po malém batůžku, rozhodla jsem si ho ušít sama doma „přesně“ podle mých představ, protože v obchodech mne tehdy ještě žádný nezaujal. Ihned po této batohové prvotině následoval další batůžek, a potom zase další..

Nyní už dva roky své výrobky prodávám (k batohům přibyly i kabelky a různé taštičky) zde na svém eshopu, kde najdeš i sekci „blog“ s návody pro mé kolegy kreativce.

Každý kus mé práce je originál – všechny typy kabelek či batohů jsou navržené mnou. Šiji dle vlastních střihů, které dále neprodávám. Proto u jiného výrobce nemůžete najít stejný výrobek. 

Na originalitě a barevné pestrosti si velmi zakládám, stejně jako na kvalitě každého výrobku. Stále vymýšlím nové střihy, sháním neokoukané materiály a s každým výrobkem se posunuji dál.

Jak řekne každý handmade tvůrce: Do každého výrobku dávám veliký kus sebe. Proto děkuji každému, kdo se jeho koupí rozhodne mou tvorbu podpořit, a kdo se nebojí být originální.

 

error: Obsah je chráněný autorským právem!